Träningstävling på bruks =)

I dag sov jag över hos Lord o sen vid 13 tiden åkte vi tåg, tåg o buss hem igen =) det gick bra, Kimba e en superhund! Sen gick vi så vilade jag lite, tog en ipren o gick o la mig för jag mådde/mår inte så bra. Har feber o lite svimningskänslor =/.
Men eftersom träna hund e typ det största intresset tg jag mig till bruks för vi skulle ha träningstävlling idag. DVS man gör som det går till på tävling men vi pratar lite mellan momenten o får mycket muntlig + skriftlig kritik o en massa tips, alltså är det skitskoj! Men i dag fick vi inga poäng på momenten utan bara kommentar, vilket inte spelade så stor roll. Så här lyder mina kommentarer:

Linförighet: Lite snus i början, BRA kontakt, lite trängning i v. sväng. Något sned sittning.

Läggande under gång: ca 4 steg innan lägganet (från kommando till ligg), DK från föraren (kollade fall hon la sig), halvt sitt när momentet var slut

Inkallande: Bra tempo, sned sitt

Ställande: Ställande bra (1 steg balans), sned sitt

Apportering:

Hopp över hinder: Sned sitt vid utgångsposition, bra ingång

Så jag är verkligen nöjd m dagens träning o träningstävling :) min lille Kimban är så bäst! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0