Kursavslutning på bruks!

image4


Ja tyvärr så har den ena kursen, förberedande tävlingslydnaden tagit slut ;/ lite trist eftersom det är så himla skoj o träna hund!
Men så i dag så var det avslutning där m lekar o massor av bus =) Vi blev indelade i 4 lag med ca 4 ekipage i varje, sen var där fyra stationer som man skulle gå till och samla poäng i.
Jag o Kimba hamnade i Lag 1 m 3 andra, 1 som jag gått kurs m. Vi började på Äggapporteringen, dvs vi fick ett ägg, sen skulle hunden hålla det i munnen en kort stund och så fick man då poäng =) Det gick bra för oss, jag o kimba fick 1 poäng (tur att vi har tränat apportering som gnyar de senaste veckan;) )

image5

sen gick vi vidare till upphittaden av föremål, där det låg typ 15 saker i en ruta, eller mellan 4 koner låg alla sakerna, så visade hunden intresse för en sak fick man 1 poäng, om hunden tog upp det o gav till föraren fick man 2 poäng =) det var himla skoj.. kimba visade intresse för alla o jättemånga ggr o tog upp några saker till mig :D
sen gick vi till hundbowlingen, då det då stod 6 pet-flaskor zick-zack, så skulle man snabbast möjligt välta de o den som fick den snabbaste tiden räknades. Jag o kimba fick vårt lag snabbaste tid (H)
Sista momentet var den populära korvapporteringen o kimba blev Galen för han hade gjort det förut så hon drog som satan o visste att där väntade korv, o när vi ställde upp för o börja så kollade hon bara mot korven xD vilket blev att vi bara kom typ 50 cm från starten o sen var korven slut.

image6

Sen hade vi den populära staffeten! det e det roligaste som jag sett framemot flera dagar :D då skulle man först under 2 stolpar m ett plastsnöre om, sen skulle man gå slalom mellan koner, sen var där en stol, då skulle vi förare sätta oss på stolen o hunden skulle sitta på marken sen när hunden satt så kunde man springa vidare o då var det slalom då bara hunden skulle gå slalom o sen var där 2 hinder o sen en pinne, sen skulle man tillbaka :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0