Yes och äntligen!! :D:D:D:D

I dag äntligen hände något som jag velat o jag kan inte säga att jag väntat på det för jag trodde aldrig det skulle komma men Idag!!! så hände det faktiskt...!

Det e så att jag tränar mycket m klicker m Kimba. Kimba älskar det o jag älskar det för man kan göra så mycket utav det! Men så har jag gjort lite "fel" från början o hela tiden tänkt att med nästa hund då ska jag träna på annat sätt, men se, behöver inte vänta så länge för min älskade Fluff har visat i dag att hon kan.

Jag har förut bara använt det som beröm, även när jag lärt in ett betteende o kommande men m min hjälp. Hon har inte fått tänka själv o klura ut saker.

Om jag har stått o väntat ut henne så har det resulterat i att hon har lagt sig ner o där har hon legat... o legat o legat. Hon har inte förstått att hon kan tänka själv (tack vare för jag gjort lite fel på vägen).

Men i dag tog jag ut henne i uterummet o bara stod o efter kanske ½ minut så satte hon sig, o jag klickade, sen viftade hon m tassen o jag klickade o sen ställde hon sig upp o backade o jag klickade o hon gjorde det mesta utav de sakerna vi tränar annars fast självmant o jag bara lät henne hålla på o klickade för varje sak hon gjorde bara för hon skulle bli uppmuntrad!!

Jag e lycklig här hemma nu :D :D:D Så glad e jag!!! :D:D

Kommentarer
Postat av: Linda och Lucas

Du är för söt! Ha det så jätteskoj i Berlin, kram!

2008-12-10 @ 22:00:29
Postat av: Lord

Så kul det var o se på :D Det var jätteskojj underhållning när hon bara försökte hitta alla möjliga sätt för att charma dig o få lite gott :)

2008-12-16 @ 20:32:31
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0