Back to Sweden

Back to Sweden! Här kommer lite kort information o lite bilder sen resan!

         

Onsdagen den 6 Åkte vi från Vinslöv o till GBG för o ta flyget därifrån. Vi landade i Irland runt 15 o sen hämtades vi där utav Lords släkt. De bodde lite söder om Dublin i ett villa område o äntligen hade jag kommit till Irland som jag velat i hur många år som helst! Vi tog en liten promenad i deras område o fotade fåglar o natur o så eftersom djur o fotografering e våra största intresse. Helt plötsligt kom där en bil körandes o frågade vad vi fotograferade o vi svarade då fåglar. Så ville hon se våra bilder eftersom hennes barn hade varit ute i trädgården o de påstod att vi hade fotograferat de. O i de kvarteren hände det att barn blev kidnappade så vi skulle passa oss för det. Men när vi kom tillbaka så hade de vi bodde hos aldrig hört talas om något liknande så hon var nog lite paranoid men vi undvek att fotografera fåglar i närheten av hus ;D



Torsdagen den 7 så åkte vi in till Dublin o kollade runt lite o sen åkte jag o Lord ut till en ö o kollade på fåglar sen när vi kom tillbaka så mötte vi upp de andra så gick vi till en kinesisk resturang o åt någon speciell rätt o efter det sjöngs det kareoke. Gisela fyllde även år så jag missade hennes födelsedag, så Grattis i efterskott!

       

Fredagen den 8 åkte jag, Lord o hans pappa Anders till Guinness bryggeriet o kollade runt. Förstår inte så mycket men det var mitt 3de besök på ett bryggeri så det e skoj. Efter det gick vi till Pheonix Park, Europas största park. Den var gigantisk! Vi gick runt o kollade o hade hört talas om vilda hjortar skulle vara där så vi frågade lite folk på vägen o sa var de höll till, men eftersom hjortar brukar vara ute vid grynning o skymmning så trodde vi inte vi skulle få se de o letade inte så mycket efter de men vi hittade iaf en hjord av de som var säkert på 150 hjortar, både kron o dovhjorta. O vi kom ca 2 meter i från de o de var öronmärkta så de var ju inte riktigt vilda men det var iaf skoj o se =P

       

Lördagen den 9 så åkte alla, Lords familj o även hans mosters familj till Bray, en stad några mil söder om Dublin. Där gick vi runt lite, där var ett tivoli o ett högt berg som vi började gå upp i men sen blev vi av m de 2 små minsta på typ 12-13 år så då fick vi gå tillbaka o några började klättra upp efter de. Sen åt vi o gick på stranden lite. Mysigt!

   

Söndagen den 10 åkte jag, Lord o Anders till Nordirland till Belfast. Vi checkade in på vandrarhemmet o på matplatsens vägg satt där en bild på Travis Barker, min favorittrummis bland de andra stora kändisar som John Travolta, Samuel L Jackson, Elvis o massor av andra! Men sen gick vi bara runt o kollade in staden, deras kändaste "pariser"-hjul o sen åt vi, tog det lugnt o gick sedan o sov.

   

Måndagen den 11 så åkte vi på en jätterolig utflykt längs hela kusten i nordirland! Där var så fint o vackert o allt var så bra! Reseledaren hade sån typisk fin dialekt. Vi stannade o kollade på lite borgar o gick över en hängbro o stannade på Bushmills whiskey disteleri i shopen o kollade o sen huvudattraktionen var några stenar som var formade på något konstigt sätt av naturen men så långt hann inte jag o Lord för vi hamnade vid en kust m massor av fåglar + att vi inte e intresserade av kultur o platser.



Tisdagen den 12 var den absolut tråkigaste dagen. Då gick vi runt i trågiga Belfast, den tråkigaste staden jag varit i, vi hade inget o göra, hittade inget snapsglas m Belfast på o det ösregnade hela dagen, hade sovit dåligt på natten o var blöt frös o var kall. Längtade hem en massa. Men vi kom tillbaka till Dublin o deras familj o då hoppades vi på att nästa dag skulle bli bättre.

 

Onsdagen den 13 så åkte bara vi i Lords familj ner till Kilkenny! Den mysigaste staden jag nånsin varit i! Så gammal o trång o jättefin! Där gick vi runt o shoppade lite o åt o där smakade jag Bulmers som min kompis Sandra pratat om sen hon var där i våras. Det var väl ganska okej! Hittade den första o enda djuraffären i Irland som jag såg så där var jag ju bara tvungen o gå in i!Kimba älskar morötter o hon älskar pipleksaker så där hittade jag en pipleksak som liknar en morot, kan det bli bättre? Så den skulle hon få eftersom jag varit borta från henne så länge. Köpte även ett koppel som alla som hade hund i irland gick om kring i. Ser inte så bra ut men jag köpte ett för o testa. En kedja, inte så lång o m ett läder handtag, bild kommer längre ner. Ajja, en trevlig o mysig dag förutom vi hade duggregn hela dagen.

   

Torsdagen den 14 så åkte vi in till Dublin Zoo o kollade runt o sen gick vi ut o åt sushi, då man satt runt en rullband i mitten där det stod olika sushirätter på så tog man en tallrik utav de man ville ha så roterade bandet hela tiden, precis så man sett i filmer! Det var spännande o gott. Efter det gick vi ut o shoppade o senare åkte vi hem o packade o tog det lugnt.



Fredagen den 15 så gick vi upp klockan 6 för taxin skulle komma 6.30 o hämta oss. Planet skulle gå 9.35 men det var försenat till 9.50. Vi landade i GBG runt 13 o var på GBG:s central runt 14.15 o då gick vi ut o åt o gick i  centrum lite för vårt tåg gick inte förrens 17.50. Sen bytte vi tåg i Alvesta o sen var vi i Hässleholm vid 21.15 o 21.50 landade vi till i Vinslöv där min underbara Fluffs stod o väntade! Hon hade inte glömt bort mig o hon var så glad för o se oss! Så runt 22.00 körde vi hemåt o 23.45 var vi äntligen hemma! En jobbig dag men Kimba fick sin leksak som hon älskade! Tyvärr hittade hon den väldigt tidigt på lördags morgon så då fick man inte sova så länge men vad gör det nu när jag äntligen e hemma hos henne? :)



Detta blev då shoppat. Kopplet överst som jag pratade om, har inte provat det än men ville ha ett eftersom alla nu hade sånt där nere, morotspipleksaken, Heath Ledger bok, Irish tin whistle eftersom jag älskar musik o spela instrument, ett par solglasögon eftersom jag blev av m mina andra så e dessa likadana fast bruna m peacemärket i stället för svarta, kunde inte motstå köpa Cesar Millans bok men vet inte om jag kommer att klara av sån engelska men värt ett försök eftersom jag inte vet när den hade tänkt o översättas o i värsta fall får jag ju köpa en svensk också, 2 irländska skivor, en worrying stone o en guinness fotboll till Kimba.

Kommentarer
Postat av: Linda och Avanti

Vilken underbar resa ni verkar haft! Kanonfina bilder och ni verkar haft tur med vädret, jag har hört att det regnar där jämt men ni har ju solsken på bilderna juh =)

Hoppas ni hade jättetrevligt, kram och god natt!

2008-08-17 @ 22:29:39
URL: http://raveonavanti.blogspot.com
Postat av: Lord

Jätteroligt o läsa och sån kul resa vi hade! :D Fina bilder och skojj att du äntligen fått komma till Irland ;D

2008-08-18 @ 08:19:20
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Hej Pamela! Låter som att ni har haft det underbart! Vilken natur!!! Jag hoppas verkligen att ni har druckit (min favvoöl) ölen Kilkenny nu när ni varit där??

Hoppas att vi ses snart!

2008-08-18 @ 12:59:31
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: sandra

ååh när jag ser kilkenny slottet får jag såna minnen...känns konstigt att du har varit där och att inte jag var med då. haha, don't know why.

låter som att det var en jättekul resa iaf :)



2008-08-19 @ 17:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0